mandag 25. mai 2009

jeg er trøtt og sliten, ungen hjelper ikke til, de bare skal ha og skal ha.

vasker klær,
henger opp,
de får de ned i hver sin klekurv.
lager matpakker til de hver eneste dag,
lager middag,
handler,

nå er jeg lei og sliten. vi har vaske hjelp hver fredag, men jeg må mase på de om og rydde rotet sitt på deres bad og i deres tv stue, skjønner ikke hva som skal til for at de skal ta sin del uten at jeg må be de om det. og ber jeg de om noe så gjør de det ikke uansett. eks i dag ber jeg om at charlotte skal ta ut av oppvaskemaskinen, Kjæresten setter en pizza i ovnen. greit oppvaskemaskinen var nettopp ferdig men en pizza tar 15 min i ovnen. og da er faktisk oppvasken blitt kald slik man kan sette den i skap. men neida...... måtte pent gjøre det selv. klærne som jeg har vasket står med trappen ned til kjelleren. neida den går de forbi i stednefor å ta den ned på rommet. HALLO jeg har jo ikke bedt dem om om gjøre det. så da står den vell der til jeg gir beskjed.

jeg er tydelig vis gretten og trøtt i dag.
har vært hos legen han ville sykemelde meg 50% i 14 dager til, men jeg sa nei må få noe mindre en det. blir ikke til at jeg kan være hjemme 50% likevell. så han gikk ned til 40% men da sa han at jeg må roe ned og tenke på meg selv. jobben takker meg ikke.

nå går jeg å legger meg. håper på en ny og bedre dag i morgen.

Mia Tørnblom sier i dagen i dag " vær glad for at nettopp du er du"

i dag er jeg faktisk ikke det, i dag kunne jeg tenkt å vært en helt annen, med en annen familie, eller aller helst singel, uten barn, og kunn meg selv og tenke på.
men jeg vet det er i dag. i morgen vil jeg nok bare være her hjemme i mitt egent hus med min mann og mine barn. er jo glad i de men gud det er ikke like enkelt og være glad i de hverdag.....

2 kommentarer:

  1. Kjære Hege...
    La dem vaske klærne selv (ikke J selvf), brette selv, lag middag kun til dere, krev at de lager middagen dag i uken hver....
    De får bare bjørnetjenester når vi gjør alt for dem og en sliten og sur mor..
    Jeg sluttet å vaske klærne til jentene for flere år siden.
    De må lage middag når ikke vi rekker hjem og de må brette klær, ta oppvaskemaskinen og rydde og vaske hus...
    Stå på krava dine jente, du er ikke husjelp nr 2!!
    Var jeg streng/frekk nå??
    Jaja, du takler det....

    SvarSlett
  2. nei du var overhode ikke streng. jeg tåler sannheten.....
    jeg prøver igjen.... så i dag er det ikke matpakkeer som ligger klar, i det de løper ut døren. og jammen fikke jeg ikke da tid til og blad igjen om avisene, en liten tur innom nettet.... hmmm kanskje dette blir bra....

    SvarSlett