tirsdag 25. oktober 2011

Ny uke, etter en rolig helg

Helgen er over før man egentlig får tid til å sukke for seg. Men fikk da gjort noe lørdagen gikk med til å hente pulten min som jeg skal ha på jobben, en slik pult hvor jeg kan sitte / og stå ved. det trengs!! har ønsket meg en slik LENGE. men i dag mandag ble den skrudd sammen.

Lørdag kveld koste vi oss med en nydelig middag, okse indrefilee,brokkoli og nydelig fløtegratinerte poteter.

Med en nydelig vin til

Problemet er at min mann ikke er glad i å drikke vin sånn her hjemme.... så det ender med at jeg drikker hele alene, som sagt så gjort jeg koste meg med denne deilige vinen og trodde det var den som gjorde meg dårlig på søndag. Jeg hadde en ekkel hodeverk, og var gjenerelt sliten i kroppen.
Men Jessica skulle på turn konkuranse i turnhallen på sletten. så mor måtte nok opp der å få tresmak i RÆ... men men det er jo kjekt.
John fikk stress nakke som gav strålinger ut i armen på fredag.... han var såpass begymret selv at han ikke turde si noe til meg før lørdag, han ville ikke uroe meg for jeg virket sliten etter "uken"
Men hva hjelper det når mannen er stokk stiv og ikke kan bevege hode lørdag, så han hadde jo ikke noe valg enn å fortelle meg at han var bekymret. Vi så det litt ann, jeg bestilte time på Volvat mandag ettermiddag. og der fikk han beskjeden om å STRESSE NED, legen ville sykemelde mannen men HA HA HA det gikk nok ikke denne herremannen med på. Han fikk noen tabeletter og det har faktsik tatt skitten bort.

Idag var det min tur til den årllig helsesjekken som jobben ønsker vi skal ta på Volvat. jeg følte at det ikke var så lenge siden jeg hadde vært der. og jeg hadde faktisk rett.... jeg hadde vært der i februar 2011. Men men de sjekket no meg JA det gjorde de grundig også, Jeg har høyt blodtrykk igjen, legen målte meg 3 ganger, så sendte han meg inn til en sykepleier som hadde digitalt blodtrykks apperat. hun målte først med et apperat hun målte sky høyt..... jeg sa det måtte være feil, hun skiftet til et annet apperat og målte igjen skyhøyt. hun bameg ligge å slappe av, i 15-20 min på benken. Jeg sa det var greit for jeg følte at de målte feil. jeg har da alltid kjent at blodtrykket mitt har vært høyt før!!!!! jeg var overbevist om at hun kom til å finne ut at det var feil. men den gang ei.


så her sitter jeg da med 24 timers blodtrykks måling. blåser seg opp hvert 15 min om dagen og etter kl 23 så blir det vært 30 min. JIPPYYYY men greit et blodtrykk på 170/116, som de fikk litt ned men ikke lenger enn til 164/103 men så var det oppigjen på neste måling..... så nå får vi se hva de finner ut. skal bare se jeg må begynne på medisin igjen.

MEN vet dere  hva det kommer jeg til å takle. det blir ikke noe problem.
I morgen skal jeg kjøpe nytt løpebånd til kira, og ny refleksvest til meg. for i morgen skal jeg begynne å jogge.

ha en fin kveld.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar