søndag 8. april 2012

Påsken 2012



Påsken startet jo med strålende sol her hjemme, hvor jeg fikk gjort mye på
to do listen min.


Jeg fikk godt på graven, plantet påskeliljer, stemorsblomster og tent lys.
Ikke bare på en graven til Ragnar men til bestefar, Arne og min oldemor. får en egen ro når jeg har ryddet på graven.




Påsken i år har rett og slett vært fantastisk,
Jeg er så takknemmelig for at vi har en svigerfar som har hyttet på fjellet,
men som vi desverre er alt forlite flink til å bruke




Vi dro på hytten på Onsdag. ikke noe trafikk, så vi var på hytten ca klokken 12. Jessica var ikke i form så jeg var i stuss på om vi skulle dra opp. høy feber, allmentilstaden var laber.... men vi fant ut at litt feber går over. vi ble møtt av snøskuter mannen vår Even, som fraktet alle tingene være opp. jeg fikk sitte på (jessica turde ikke alene) hun og john ble hente etterpå.

VI KOM OPP TIL ET FANTASTISK VÆR SOL SOL SOL


Jessica sin feber skyldtes VANNKOPPER det var ikke bare bare, på en hytte på fjellet.
men heldigvis kom søsteren opp, om torsdagen så hun tok med zyrtex og sånn der krem som vi smører på myggestikk slik vi ikke skal klø. så med dette + alovera gele gikk det greit. hun fikk mangen mangen prikker men de fleste ser ut til å trekke seg tilbake uten at det blir vannklump på de. mangen har fått skorpe på allerede så ser ut som vi kom igjennom dette greit.


 



Jeg betemte meg for at jeg bare skulle kose meg i påsken, ikke stresse på tur eller noe sånn mass
jeg skulle lese MAngen bøker, men ble bare med en bok faktisk.... Men jeg fikk begynt på et babyteppe i med garn fra nøstebarna. Nei jeg skal ikke bli mormor eller farmor. Jeg har bare hatt lyst å strikke igjen. Men boken jeg leste var av Jon Gangdal, har vært svært mye i media om denne stakkers stakker gutten.


en bok jeg vil annbefale på det varmeste.


Så sagt så gjort jeg har slappet av, drukket vin og cider,
spist masse god mat og snop det hører påsken med

Jessica kom seg ut mot helgen så på påskeaften gren hun segt til å være med på tur 
Med en Paracet gikk det greit å komme seg av gårde.
Men guuuudd eg fikk en sliten jente ned fra tur.  
Da skal jeg love deg mamma hjerte mitt angret for at ble offer for krokodille tårer
Så påske rennet skulle vi stå over, men ble lokket bort av hyttenaboem Even
Jessica skulle ikke gå noe renn det var hun for sliten til.
Men vi fant løsningen pappa gikk på sine ski med henne stående oppå skiene
ler og ler alt hun får faren med på.
Alt i alt var det en fin påskeaften sammen med Charlotte, jessica og meg å John




Kira koser seg på hytten, selv om hun i dag på 1 påskedag når vi pakket sammen klarte å ta seg en tur på egenhånd...... DA VAR IKKE eg særlig blid, men hun kom tilbake


Christopher har holdt forte her hjemme, en dag var han med farfaren i hagen og ryddet, sage ned trær.
Torsdagen var han med min fetter Kim, som har overtatt sitt nye hus 1 april. de satt opp en vegg la et gulv og noe annet plukk. jeg skal innrømme jeg ble glad når han faktisk har gjort noe i fornuftig i påsken.
Tirsdag nå i påske uken ville han og 2 damer og 1 kamerat kjøre tur........ greit tenkte john og gav han penger til å spleise bensin. Men han spurte ikke hvor???? men det gjorde JEG så da brøt helvete løs......... De ville kjøre til kristiansand, uten mål og mening.... de skulle bare kjøre tur/ retur
Men men en som har hatt lappen i under 1 år, og men en bil til 10000 kr som han nettopp har kjøpt. så sa mor NEI NEI NEI............

jeg var da dum i hode, idiot, hjernevasket av media, overhysterisk, osv osv

Han skjønte ikke helt at jeg var redd,  været var ustabilt, mye traffikk, liten erfaring på sjåføren, ingen avlastnig når sjåføren var trett.

Men jeg sto på mitt ba han komm hjem, vist han dro ville jeg bli hjemme i påsken, og han da ville ødlegge en påske for oss alle sammen.
han kom hjem smelte med døren og snakket ikke til meg.
jeg gikk å la meg med en vond følese over at jeg var idiot,overhysterisk dum i hode osv osv

Men som jeg sa dagen etter
SORRY CHRISTOPHER JEG ER BARE MAMMA OG JEG BRYR MEG

 må også tilføye at John var helt helt enig med meg når jeg fortalte hvor de skulle kjøre. 


er jeg overhysterisk?



1 kommentar:

  1. Så deilig med hytte :D Jeg syntes ikke du er hysterisk, men så er jeg en bjørnemamma selv, som gruer seg til sine barn kommer i den alderen! Jeg syntes du er flink jeg <3

    SvarSlett