onsdag 28. mars 2012

noen tanker og et sukk

Onsdag morgen og i dag skal jeg til advokat, vi må ha en oppdatering før rettsaken som går avstabelen 11-12 april. Er ikke noe kjekt, men det må desverre til.

Husete er nesten tomt i dag, bare Christopher igjen. han begynner til 2 time fordi han ikke gidd å gå til historie timen....... BANNNNAASTEIKE guttonge.... men men

Jeg kjenner jeg er utrolig sliten.... legen i går, advokat i dag.... jobb i morgen.....

Jeg er trett av livet

har du noen gang tenkt på hvor mye arbeidet det er når du dør, for dem som sitter igjen

begravelse byrået hjelper selvsagt til men guuud det er mye som ma skal stilling til!

Hvilkenn Kirke?  jeg hører til Søreide kirke men ikke om jeg skal stedes til hvile fra den. man bør la dem som skal ordne en begravelse vite hva man ønsker

Hvilken kiste skal man ha, Sort, hvit, trehvit.  furu, Eik???

Hvilke teppe skal være under kisten i kirken? Blått,  rødt, grønt, hvitt? skal man ha teppe?? jeg var i en bisettelse hvor der  var bare telys under..... hver kortside.... enkelt og vakkert.

Begravelse annonse, ikke skal den være for stor ikke forliten skal det være - mellom barn eller søsken skal det ikke stå noe mellom barn og sviger barn

Man kan ha 2 musik stykker, musikk som igjenspeiler personen eller en siste hilsen fra dem som sitter igjen? skal noen synge salmene sammen/for dere? kjenner man noen som kan synge?

Man må ma minimum 3 salmer.... er du ikke katogorien kirkegjenger..... så er det ikke enkelt.....

Begravelsehefte, antall?  bilde uten på?,
eller enkelt med bare et trykt bilde av en eng,foss,fjell,sjø, hav.... osv
Hvem skal dele ut heftene? byrået eller noen i familien???

Blomster, der er mangen mangen mangen å veldge mellom, Hva likte den som døde???
hva var dens favoritt blomst ?

Hvor skal den døde stedes til hvile? har man noen ønkser? er det ledig plass der??? jeg ville tenkt litt praktisk hvor har du andre begravet? er letter å ha graver på samme gravplass. så slipper man å kjøre rundt på flere graveplasser. Er også lurt å tenke på om man har gamle graver som faktisk skal slettes, de kan man feste videre så kan man bruke graven videre.... til "neste" som faller bort.

Alt koster penger, man kan tjene penger på å ikke ta alt igjennom begravelse byrå.
bestill blomstene selv får regningen direkte,
da slipper man tillegget som begravelse byrådet tar på,
heftene kan leveres ut av familie medlemmer, gjør begravles byrådet det koster det penger,
musikk, sanger kan du ordne tingen selv, blir det rimligere,
uten teppe under kisten blir det rimligere. min smak er at det var direkte vakkert med lys.






En varm klem fra Meg på en onsdag









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar