lørdag 25. april 2009



Solen skinner å jeg er utslitt. er nå over 3 mnd siden jeg ble operert har tatt en operasjon som kalles Gastric bypass, på folke munne kalles den Slankeoperasjon. jeg har altså fjernet 2 meter tarm og fjernet magesekken, hvor der er etterpå er laget en ny liten magesekk. Mangen vil nok si at det er en lettvint løsning. men det er det så pokker ikke..... jeg har hatt 3 tøffe mnd, vell har vekten godt ned..... masse ned...... men kjære vene deg jeg er utslitt, en vanlig dag med jobb, barn, hus.... og alt som følger med det er faktsik mer enn jeg klarer. eier ikke energi. og selvsagt har det noe med at jeg ikke klarer og spise så mye. Spiser 6 måltider for dagen, men kommer ikke opp i mer enn knappe 1000 kcal, og er jeg da på trening så sier pulsklokken at jeg har forbrent 760 kcal når jeg trener med PT. så hva har jeg da å gå på når kroppen forbrenner 1500 kcal uten å gjøre noen ting......

Men skal ikke klage jeg har fått en enormt helsegevinst. har sluttet med blodtrykksmedisen. å jeg gikk på høye doser. alle blodverdiene mine er nå normale. og vekten viser 17 kilo ned siden 19 januar. 30 cm bare i midjen. så jeg går våren i møte å gleder meg over at jeg nå kan handle klær i "vanlige " foretninger, til normale priser. bilden som jeg har lagt ved her er tatt når det var gått 2 mnd etter operasjonen, det andre bilde er tatt i september 2008 når jeg var på en firma samling. så forandring fryder :o)
jeg har jobbet fra dag 8 selv om jeg var 100 % sykemeldt i 30 dager. jeg jobbet så 60 % i en mnd, så 50% i 1 mnd, nå jobber jeg 80 % med en dag fri i mnd. men er ikke sikker på hvordan dette skal gå. for jeg har nå hatt vondt i hode 3 dager, vondt i nakken, er kvalm klarer ikke å spise så mye som jeg skal når jeg spiser, fordi jeg er kvalm og uggen i kroppen. men klarer å drikke masse da drikker nærmere 2,5 liter for dag og da mest vann. jeg drikker et glass med appelsinjuice når jeg kommer på jobb men resten er bare vann. men hadde bare kroppen kunne hatt det så bra som hodet har det nå så hadde livet vært veldig bra..... men GUD den vil jo ikke følge med...... nei nok klaging nå, skal nedå finne frem ferske reker.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar