fredag 15. mars 2013

Må bare si takk for støtte og forståelse.
Desverre vil nok noen som er fordomsfulle og ikke minst mennesker med veldig lav intelligens.. mene at det er feil å fortelle om det.
De som faktisk mener at man ikke bør stå frem med fullt navn...
de som mener det er ille om mine barn, familie og venner får vite om hva jeg lider av...... 
men vet dokker ka d prelle av meg.
For det første kan man ikke skape nok åpenhet rundt psykiske sykdommer som angst, depresjon, spiseforstyrrelser, osv osv uten at noen legger seg selv ut for hogg og står frem med fullt navn. Jeg tar ikke på meg en caps og skjule ansiktet (joda gjør nok det av og til også) men som oftes kjemper jeg med alt jeg har for at mennesker skal skjønne at psykiske sykdom er like vanlig som fysiske, hva er forskjellen på om jeg har knekt en fot og går med krykker, eller om jeg må ta en tabelett eller to. for at jeg skal få en bedre hverdag. Skal jeg skjule det???? slik at andre skal slippe å skjemmes over det. NEI
Jeg e ikke en dårligere mamma pga det jeg lider av.
Jeg er ingen dårligere kone, barnebarn, niese, kusine, venninne eller kollega............ Så koffer skal jeg skjemmes?????

jeg har slitt med psykiske sykdom i noen år, og at det desverre ikke lar seg behandle over natten. Men jeg jobber for å bli bedre 24 timer i døgnet....
så Jeg blir nok bra igjen.
Bare gi meg litt tid......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar